reklama

Milí páni, toto je pre vás...

Chlapi, muži, citliví, mužní, vysokí i malí, empatickí i tí drsnejší... v našich životoch ste časťou, bez ktorej, či si to chceme priznať alebo nie, by sme nedokázali fungovať. Ste našou súčasťou a našim opakom zároveň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Stelesňujete pre nás silu, oporu, istotu... Spoliehame sa na vaše pevné plecia a ochranný štít. Ale čo takto to ešte vylepšiť?

Pracujem v hoteli. Odmalička som zvyknutá každého zdraviť, nerozlišujem či je to muž alebo žena, mladší či starší, nečakám na pozdrav ako ho káže etika, proste zdravím hneď. Robím to automaticky, prirodzene a zväčša s úsmevom... tiež nejako automaticky. Myslím, že si všetci zaslúžime "dobrý" deň a úsmev ho vždy urobí ešte krajším. Všimla som si, že niektorí ľudia sú z toho v hoteli prekvapení, pretože som pre nich cudzí človek. Nie každý vie, že som zamestnanec. Lenže ja zdravím, aj keď som v hoteli ako klient :). Ľudí na dovolenke beriem ako priateľov, ktorí sú so mnou na jednej lodi a užívajú si príjemné chvíle oddychu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napadlo ma, že urobím pokus... Že jeden deň proste nikoho v hoteli nepozdravím (kto ma poznáte, nehovorte to prosím môjmu šéfovi, asi by ho tento výskum moc nanadchol). Za ten deň som stretla asi 40 rôznych ľudí. Aký bol výsledok už asi tušíte... Pozdravili ma traja a aj to boli nemci.

Prečo sme sa prestali zdraviť? Prečo si nezaželáme jeden druhému dobrý deň? Je to predsa tak jednoduché...

Páni, nebojte sa pozdraviť a usmiať hoc aj na cudziu ženu, verte, že ju to poteší ako aj tú vašu vlastnú. Hádam ani neexistuje človek, ktorého by mohol pozdrav nejako nahnevať, úsmev pobúriť. Môže prekvapiť, zaskočiť, ale zväčša poteší a s úsmevom aj zohreje niečie srdiečko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Minulý týždeň som bola v Rakúsku. Zastavila som sa v obchode otestovať po dlhej dobe potraviny, či sú skutočne lepšie ako tie naše...ale to je na iný článok . Urobili sme nákup a pri aute som si spomenula na čo som ešte zabudla. Vrátila som sa do obchodu a nakúpila. Postavila som sa do rady, mala som asi 5 vecí v rukách. Predo mnou stál pán, asi o desať rokov starší, s úsmevom sa otočil, pozdravil a ponúkol mi miesto pred ním. Že vraj mám toho menej ... on mal tých vecí asi 7. S úsmevom som to prijala a poďakovala sa. Potešilo ma, že mi niekto chcel urobiť radosť. V aute som rozmýšľala nad tým, že si ani nepamätám, kedy sa mi to naposledy stalo u nás... myslím, že nikdy. Bolo to tak jednoduché a naplnilo ma to dobrou náladou na niekoľko hodín. A hneď mi to zároveň pripomenulo, že si máme robiť na tomto svete radosť jeden druhému oveľa viac. Nie sme zamračené stiahnuté tváre, budiace sa každé ráno so zovretou hruďou ,odchádzajúc do väzníc, v ktorých musíme tráviť, často povinne, dlhé hodiny. Všetci máme právo, aby ten náš život bol krajší, veselší, usmiatejší... Nečakajme, že náš život spravia krajší politici, umelci, zamestnávatelia... a potom sa možno budeme správať krajšie aj my. Začnime od seba. My sami si robme tento život veselším, radostnejším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milí páni, prosím, odhoďte aspoň na chvíľu ( a kľudne môže byť tých chvíľ aj viac) výraz nedostupných drsňákov, usmejte sa na svoje nežnejšie polovičky, kúpte malý kvet , či čokoládku a obdarujete ustaranú náhliacu sa ženskú dušu... a nemusí to byť len vaša manželka, či priateľka. Venujte blízkej osobe kúsok samých seba, povedze niečo pekné, pochváľte, povzbuďte, pochopte... Ženy sa rozsvietia ako sviečky na vianočnom stromčeku a bude to žiara, ktorá zaplaví tento svet oveľa jasnejším svetlom, ako je to z umelých osvetlení v obchodoch či vo výkladoch.

Milí muži, uvarte svojej žene horúci grog, zakryte ju teplou dekou a skryte ju v tichu vo svojom náručí... Netreba viac... Aj takto jednoducho sa plnia naše sny...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka vám za všetky ...

Sylvia Valová

Sylvia Valová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som? Túto otázku si niekedy kladiem aj ja, pretože často mám pocit, že som už hádam takmer všetko. Mamina 4 detí, trénerka malých kajakárov, taxikárka svojich detí, kuchárka, servírka, upratovačka, maliarka, záhradníčka, učiteľka, psycholog, opatrovateľka psov a "mužské" práce všeho druhu nie sú pre mňa žiadnou neznámou. Takže často som práve to, čo treba :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu